Welkom op de website van Duikclub De Meerkoeten

De duikclub bestaat sinds 1978 en telt gemiddeld 45 leden. Na een lange samen-werking met de zwem & waterpolovereniging De Meerkoeten, gaan de twee verenigingen vanwege de sluiting van het Meerbad in Abcoude en de sloop van het clubhuis (in 2016) beide zelfstandig verder.

De duikclub is aangesloten bij de Nederlandse Onderwatersport Bond (NOB) en leidt op voor NOB internationaal erkende brevetten. De nadruk ligt hierbij op het in clubverband verkrijgen van de benodigde kennis om samen met een buddy te kunnen duiken.

We trainen elke vrijdagavond in het Sloterparkbad in Amsterdam van 21:00 tot 22:00 uur.  Na de training is er de mogelijkheid om onder het genot van een drankje, ervaringen uit te wisselen.

De buitenduiken met betrekking tot de diverse brevetten vinden veelal plaats in Vinkeveen, Zeeland of in het Oostvoornsemeer. Tevens worden er gedurende het hele seizoen duiken georganiseerd. En hebben we een binnenwater-programma, gedurende het winterseizoen

Geïnteresseerd:

Heb je interesse en lijkt het je leuk om een vrijdagavond mee te trainen en een proefduik te maken in het zwembad? Stuur een email naar: info@duikclubdemeerkoeten.nl  om een afspraak te maken.

(het is niet nodig om voor deze oefen-trainingen al over duikmateriaal te beschikken)

40 jaar Duikclub De Meerkoeten