Duikclub De Meerkoeten

sinds 1978  -  Abcoude

De BUS  Vinkeveenseplas

De Stadsbus is ook een OW-project geweest van onze duikclub

De club heeft tussen 1985 en 1988 een waar onderwaterpark aangelegd rond het onderwaterhuis "De Subpub".

Een bandenpad dat onderdeel van het parcours uitmaakte en dat begon vanaf eiland 4, waar nu het clubhuis ligt van de WVA in de Vinkeveenseplassen. Leiden de duikers langs diverse wrakjes en de Subpub.

In het voorjaar van 1987 is er een bus (Amsterdamse Stadsbus) in het parcours opgenomen. De bus trok vele vissen aan en was een leuk en veel bezocht duik object met als vaste bewoner een snoek.

Je kunt deze Amsterdamse Stadsbus niet meer bezoeken, de bus is verwijderd. Maar er is een jonger broertjes voor in de plaats gekomen. Deze is onderdeel van het huidige onderwaterpark gelegen aan Zandeiland #4.