Duikclub De Meerkoeten

sinds 1978  -  Abcoude

Geschiedenis

Duikclub de Meerkoeten is opgericht in april 1978 en werd in oktober van dat zelfde jaar lid van de NOB. De duikclub was vanaf het begin een zelfstandig orgaan binnen de zwemvereniging De Meerkoeten in Abcoude. Na de sloop van het Meerbad in Abcoude en de sloop van het clubhuis, is de vereniging doorgegaan en heeft nu haar training en opleidingen in het Sloterparkbad te Amsterdam.

Ons seizoen is opgedeeld in twee delen; het binnenwater-deel en het buitenwater-deel. We zijn één van de weinige duikclubs met een vast zwembad programma. Dit binnenwater-deel loopt van oktober t/m mei het volgende jaar. Van juni t/m september duiken en trainen we buiten.

Als duikclub missen we ons clubhuis wel. Maar desondanks blijven we een gezellige duikclub en huren voor feestjes en de opleidingen zonodig een ander onderkomen.