Duikopleidingen

Duikclub de Meerkoeten is aangesloten bij de NOB (Nederlandse Onderwatersport Bond) die op haar beurt weer lid is van de wereldfederatie van duikbonden CMAS.

De NOB-brevetten zijn internationaal geldig en sluiten aan bij de internationaal gehanteerde normen. Een vergelijking van de NOB-brevetten staat in het brevet overzicht.

De minimum leeftijd voor het 1-ste sterbrevet is 16 jaar. NOB-opleiding is modulair, zodat je in je eigen tempo naar je brevet toewerkt.

Het praktische deel van de opleiding bestaat uit 7 theorielessen en 6 zwembad-lessen in het Sloterparkbad en minimaal 5 duiken in het buitenwater.

Vanaf 14 jaar hebben we een speciaal 1-ster juniorduikbrevet, dat perfect aansluit op het ScubaDoe-programma.

Voordat je start met de duikopleiding bij Duikclub de Meerkoeten moet je je medisch laat keuren. Wil je weten waar je je kunt laten keuren? Kijk dan op de tab belangrijke adressen.

Tijdens de opleiding voor het 1e stersbrevet heb je een materiaalset in bruikleen. (de set bestaat uit: duikfles,ademautomaat en trimvest). Na deze opleiding verwachten we van je dat je het een en ander zelf koopt. Daarna kun je diverse andere brevetten halen.